درس هفده Access

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

به اين ترتيب يك فرم خالي در اختيارتان قرار مي گيرد كه مي توانيد به دلخواه خود چيدمان آن را طراحي كنيد .(شكل 5-14)





براي اضافه كردن فيلد ها به فرم ، از گروه Tools واقع در زبانه ي Design ، گزينه ي Add Existing Fields را انتخاب كنيد . (شكل5-15)



 



به اين ترتيب كادري به عنوان Field List كه شامل اسامي تمام جداول بانك اطلاعاتي فعال است ، ظاهر مي شو د . با كليك روي علامت + در كنار نام هر جدول ، اسامي فيلدهاي آن ليست مي شود. (شكل 5- 16)



 



براي قرار دادن هر فيلد روي هر فرم، آن را از كادر Field List روي فرم درگ كنيد و در محل مورد نظر رها كنيد.
با قرار دادن هر فيلد روي فرم ، دو كادر در كنار يكديگر زوي فرم قرار مي گيرندكه يكي براي نشان داده نام و ديگري براي نمايش مقدار فيلد به كار مي رود . در حالت طراحي فرم مقادير فيلدها نشان داده نمي شوند. بنابراين عنوان هر دو كادر يكسان خواهد بود .(شكل 5-17)



 

جابجا كردن و تغيير سايز فيلدهاي روي فرم
با انتخاب هر يك از فيلدهاي قرار گرته روي فرم ، كادر آن تغيير رنگ داده و دستگيره هايي به آن اضافه مي شود . براي جابجا كردن هم زمان كادرهاي نام و مقدار فيلد، پس از انتخاب يكي از انها ، اشاره گر ماوس را روي حاشيه ي كادر آن قرار دهيد به طوري كه شكلي مشابه صليب به پيكان اشاره گر ماوس اضافه شود . سپس با عمل درگ ، آن ها را جابجا كرده و در محل مناسب رها كنيد . (شكل 5-18)



 



براي جابجا كردن كادرهاي نام و مقدار فيلد به طور جداگانه و مستقل ، پس از انتخاب هر يك ، اشاره گر ماوس را روي دستگيره ي مربع شكل بزرگ كه در سمت چپ بالاي كادر ان ديده مي شود ، قرار دهيد به اين ترتيب باز هم شكلي مشابه صليب به پيكان اشاره گر ماوس اضافه مي شود.، سپس با عمل درگ ، آن را جابجا كنيد .(شكل 5-19)



 



براي تغيير سايز كادرهاي نگهدارنده ي محتواي فيلدها، پس از انتخاب آن ها اشاره گر ماوس را روي دستگيره هاي كوچك آن قرار دهيد تا شكل اشاره گر ماوس به صورت فلش دو جهته در آيد . سپس با عمل درگ ، سايز انها را تغيير دهيد. (شكل 5-20)


 

اضافه كردن عنوان و تصوير به فرم
فرم ها معمولا داراي عنواني هستند كه نشان دهنده ، محتويات آنهاست براي فرم هاي ايجاد شده به وسيله ي ابزار Form tool و Form Wizard به طور خودكار عنواني مشابه نام فرم در نظر گرفته مي شود. در روش Design Form نيز امكان اضافه كردن عنوان به فرم وجود دارد. به اين منظور از گروه Controls در زبانه ي Design استفاده مي شود . (شكل 5-21)



 



براي افزودن عنوان به فرم ، روي آيكن (Title) در گروه Control كليك كنيد. به اين ترتيب كادري در بخش بالاي فرم اضافه مي شود . اين كادر حاوي نامي است كه براي فرم در نظر گرفته شده است . در صورت تمايل مي توانيد محتواي آن را تغيير دهيد.

همچنين براي افزودن تصوير به فرم ، روي گزينه (Logo) در گروه Control كليك كنيد. به اين ترتيب كادر محاوره اي Insert Picture براي انتخاب تصوير باز مي شود. پس از انتخاب تصوير ، Access آن را در بالاي فرم و در كنار عنوان فرم قرار مي دهد.

براي جابجا كردن و تغيير سايز عنوان و تصوير درج شده ، آن ها را انتخاب كنيد تا دستگيره هايي اطراف آنها ظاهر شود. سپس مشابه روش كه براي جابجايي و تغيير سايز فيلدها در بخش قبل شرح داده شده ، عمل كنيد. (شكل 5-22) فرمي را شامل تصوير و عنوان در نماي Design نشان مي دهد.


 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: درس هفده Access ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, | 7:51 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon